Hoppa till innehållet

Jobba hos oss: Team Manager Frontoffice

*TJÄNSTEN ÄR TILLSATT*

För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja – från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.

Nu söker vi en ledare till vårt Frontoffice i Göteborg som vill vara med och driva vår spännande tillväxtresa. Vi vill bli ett Frontoffice i världsklass!

Gillar du att arbeta i en föränderlig och expansiv miljö? Är du en ledare som är övertygad om att det alltid börjar med människor? Då har du kanske just hittat ditt drömjobb här hos oss på Ropo Capital!

 

Om tjänsten

Som Team Manager Frontoffice kommer du att ansvara för att tillsammans med dina medarbetare bygga upp och utveckla enheten. Du leder och coachar rådgivare som i huvudsak arbetar med att bemöta våra uppdragsgivares kunder, i alla kanaler. På Frontoffice möter vi människor som hamnat i ekonomiska trångmål och fokus är att hålla en god servicenivå, en hög kundnöjdhet och att hitta bra lösningar både för våra klienter och deras kunder. I ditt uppdrag ingår att leda dina medarbetare och team mot goda resultat och uppsatta mål. Du ansvarar för att utveckla verksamheten i enlighet med vår strategi och vision, med syfte att säkerställa en kvalitativ och effektiv organisation med förutsättningar att leverera det som efterfrågas.

Dina främsta arbetsuppgifter är att:

  • Arbeta med uppföljning och analys för att säkerställa bästa lönsamhet och effektivitet samt arbeta med teamet för att möta våra finansiella mål.
  • Utveckla och coacha för att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetarna att göra ett bra jobb.
  • Prioritera och fördela arbetet för en effektiv leverans och för att nå uppsatta mål.
  • Utveckla och bygga upp Frontoffice för att möta framtida krav och behov av digitala kanaler, säkerställa en effektiv leverans samt en hög NKI (nöjd kund index).
  • Arbeta med uppföljning av KPI:er, analys och sätta actions för att säkerställa bästa lönsamhet och effektivitet.
  • Tillsammans med övriga kollegor i Operations ledningsteam arbeta och verka för att enheten når uppsatta mål.
  • Delta i forum för samverkan och andra interna samarbeten för att säkerställa bästa möjliga leverans och kundvärde.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vilken föregås av sex månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Du rapporterar till vår Head of Operations och ingår i Operations Ledningsteam.

 

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen har du tidigare lång erfarenhet av att driva, leda och utveckla kundserviceverksamhet. Du drivs av att uppnå resultat och är inte rädd för att själv bidra till teamets framgång i det dagliga arbetet. Du är en erfaren ledare med flera års ledarerfarenhet, är trygg i dig själv och rollen som ledare, har god självkännedom samt mod att fatta beslut. Du har förmågan att skapa tillit och engagemang i en innovativ miljö med snabba förändringar och uppskattar öppenhet och ärlighet. Samtidigt är du resultatinriktad och drivs av att skapa goda finansiella resultat.

Som ledare hos oss verkar du i en uppriktig miljö med stark entreprenörsanda. Som person ser vi gärna att du besitter en stor vilja att förbättra samt att du har en god kommunikativ förmåga där du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och är bra på att få med dig andra.  

 

Om Ropo Capital

Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, dvs. allt från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Genom att vi vågar tänka nytt och sätta nya normer skapas värde för våra klienter och deras kunder i form av stärkta kundrelationer och bättre finansiella resultat.

Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.

 

Vad erbjuder vi?

Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.

Du får ett riktigt bra förmånspaket med aktiv satsning på hälsa, chans att vara en del av ett spännande företag i tillväxtfas med goda personliga utvecklingsmöjligheter.
Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg med möjlighet till distansarbete.

Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till hr@ropocapital.se. Sista ansökningsdag är den 30 november 2021.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Operations Lill Lindbäck på telefonnummer +46 70738 49 77

Vi ser fram emot din ansökan!